Dilluns.
·
Comentar amb els nens la
següent imatge:
Dimarts.
·
Comentar amb els nens la
següent dita:
“Tinc dues orelles i una sola boca, per tant hauria de parlar la meitat del
que escolto”.
Dimecres.
·
Explicar als nens les
següents endevinalles.
“Els dies de la setmana,
les vides dels gats, un estrip als pantalons. Qui sóc?”
La resposta és: (
El 7, el set )
“Sóc un nombre
senar que al teu cos unes quantes vegades m'hi pots trobar. I recorda de petit
t'ajudava a comptar.”
La resposta és: (
El 5, el cinc, els cinc dits ).
“Un nombre parell
sóc, més aviat grassonet .Però quan estic estirat el nombre més gran sóc.”
La resposta és: (
El 8, el vuit, el vuit ajagut representa infinit ).
“Quin nombre
serà? Que vist del dret i vist del revés ,sempre un nombre és.”
La resposta és: (
El 6 i el 9, el sis i el nou o el seixanta-nou ).
“A les orelles
penjades acolorides arracades . Arbres florits preciosos i petits fruits
gustosos.”
La resposta és: (
Les cireres ).
·
Llegir als nens
l’embarbussament de l’estudiant mandrós. Repetir-ho per si algun nen s’atreveix
a memoritzar-ho.
“L'estudiant mandrós:
El dilluns m'he adormit,
El dimarts se m'ha fet tard,
El dimecres no tinc deures,
El dijous tinc mala gana,
El divendres, quina peresa,
El dissabte no tinc res per estudiar,
·
i el diumenge, ja ho
deixo per demà.
Divendres.
·
“Escolta-ho en el
vent”-Gerard Quintana 3.32