lunes, 19 de marzo de 2018

L'escolta




Dilluns.

·        Comentar amb els nens la següent imatge:



Dimarts.

·        Comentar amb els nens la següent dita:

“Tinc dues orelles i una sola boca, per tant hauria de parlar la meitat del que escolto”.


Dimecres.


·        Explicar als nens les següents endevinalles.

“Els dies de la setmana, les vides dels gats, un estrip als pantalons. Qui sóc?”
La resposta és: ( El 7, el set )

“Sóc un nombre senar que al teu cos unes quantes vegades m'hi pots trobar. I recorda de petit t'ajudava a comptar.”
La resposta és: ( El 5, el cinc, els cinc dits ).

“Un nombre parell sóc, més aviat grassonet .Però quan estic estirat el nombre més gran sóc.”

La resposta és: ( El 8, el vuit, el vuit ajagut representa infinit ).

“Quin nombre serà? Que vist del dret i vist del revés ,sempre un nombre és.”
La resposta és: ( El 6 i el 9, el sis i el nou o el seixanta-nou ).

“A les orelles penjades acolorides arracades . Arbres florits preciosos i petits fruits gustosos.”
La resposta és: ( Les cireres ).


Dijous.
·        Llegir als nens l’embarbussament de l’estudiant mandrós. Repetir-ho per si algun nen s’atreveix a memoritzar-ho.

“L'estudiant mandrós:

El dilluns m'he adormit,
El dimarts se m'ha fet tard,
El dimecres no tinc deures,
El dijous tinc mala gana,
El divendres, quina peresa,
El dissabte no tinc res per estudiar,
·        i el diumenge, ja ho deixo per demà.



Divendres.

·        “Escolta-ho en el vent”-Gerard Quintana                3.32