lunes, 23 de abril de 2018

Participació/ Prejudicis.

Dilluns.

·        El chaval de la peca- Libre (Video Clip).      


Dimarts.

·        Explicar el següent conte sobre els prejudicis i el què diran:

Una família i un ruc


Hi havia una vegada un matrimoni amb un fill de dotze anys i un ase, que  van decidir viatjar, treballar i conèixer món. Així varen marxar tots tres amb el ruc.
Al passar pel primer poble, la gent comentava:
– “Mira aquest noi malcriat; ell a sobre del ruc i els pobres pares, ja grans, portant-lo de les regnes”
Aleshores, la dona va dir al marit:
– “No permetem que la gent parli mal del nen”
El home el va baixar i se’n va pujar ell. En arribar al segon poble, la gent murmurava:
– “Mira que pocavergonya aquest tipus; deixa que la criatura i la pobre dona estirin de l’ase, mentre ell va molt còmode a sobre”.

Aleshores, van prendre la decisió de pujar-la a ella a l’ase, mentre pare i fill estiraven de les regnes. En passar pel tercer poble, la gent deia:
– “Pobre home. Segur que després de treballar tot el dia, encara ha de portar a la dona sobre el ruc. I pobre fill, quina vida li espera amb aquesta mare!”

Es varen posar d’acord i van decidir de pujar tots tres a l’ase per seguir amb el seu peregrinatge. En arribar al poble següent, van escoltar que els habitants s’exclamaven:
– “Mare de Déu, que en són de bèsties aquests tres. Tots tres a sobre del pobre animal. Li trencaran l’esquena!”

Finalment, van decidir de baixar tots tres i caminar al costat del ruc. Però en passar pel següent poble van escoltar que la gent se’n reia:
– “Mira tu aquests tres idiotes: van caminant, quan tenen un burro que podria portar-los”

Conclusió: no escoltis massa el que diu la gent, perquè facis el que facis, sempre et criticaran! De manera que tria tu mateix quina és la decisió correcta, i un cop n’estiguis convençut, no t’importi el que pugin pensar els altres.


Dimecres.

·        Comentar entre tots la imatge de la participació:

 Resultat d'imatges de imatge sobre la participació


Dijous.
Explicar el conte àrab. “El flautista”.

Hi havia una vegada una ciutat on tothom vivia sol, ocupat només de les seves coses. Es tancaven a casa i no sortien gairebé mai. Era una ciutat buida i trista.
Però un dia, va arribar a la ciutat un flautista. Tocava una melodia alegre i divertida. La gent sortia sorpresa als balcons i finestres, perquè feia molts anys que no sentien tocar cap música.
Poc a poc, tothom va anar sortint al carrer; seguien el flautista, que es passejava per tots els carrers fent sonar la seva melodia.
De mica en mica, es va anar ajuntant una gentada considerable, que va començar a saltar i ballar per tots els carrers. Reien i es divertien com no ho havien fet mai.
Un home sord, que passava per allà, va veure tota aquella gent, agafats de la mà, donant voltes i saltant. Però com que ell no sentia la música, es va pensar que tota la ciutat s’havia tornat boja, i que de tots els ciutadans ell era l’únic que quedava de sa.

Amb la Fe passa una cosa semblant. Als qui no en tenen, potser els hi costa d’entendre perquè estem tan feliços, però si escoltessin la música que hem sentit nosaltres, ells també n’estarien.

I tu? L’has sentit la melodia? No?
Tranquil, segur que el flautista encara ha de passar pel teu carrer.

Divendres.
·        Comentar amb els nens el següent text “Els infants preguntaran”.
Un dia els infants aprendran paraules que els costarà d'entendre.
Els infants de l'Índia preguntaran:
“Què vol dir fam?"

Els infants d'Alabama preguntaran:
“Què vol dir segregació racial?"

Els infants d'Hiroshima diran estranyats:
“Què vol dir bomba atòmica?"

Els infants del meu poble demanaran:
“Què vol dir dictadura?"

I els nens a totes les escoles diran:
“Què és una guerra?"

Tu els donaràs una resposta i els diràs:
"Mireu, aquestes paraules ja no les fa servir ningú; són paraules velles com tartana, diligència o esclavatge. Paraules que no volen dir res, i per això les hem tret del diccionari."